המסלול המלא שנה א'

תוכנית דו שנתית ללימודי מחול / להתחיל לרקוד בכל גיל

הלימודים בשנה א' של המסלול המלא

בשנה הראשונה במסלול המלא אנו מתמקדים בלמידת מגוון טכניקות מחול ובאמצעותן – יצירת מנעד רחב של יכולות בגוף: התלמידים עובדים על גמישות, חיזוק, קואורדינציה, עבודת רצפה, יכולת אלתור, עבודה עם מומנטום, דיוק, מוסיקליות, זיכרון תנועתי, יכולת לשנות איכויות תוך תנועה (ורסטיליות ביצועית) ועוד. התלמידים עובדים במהלך השנה עם ששה מורים קבועים, המלמדים טכניקות יסוד, ובכל חודש פוגשים מורה נוסף המעביר סדנת העשרה בנושאים מגוונים. בכל שיעור עובדים על איכויות שונות, וכך מעמיקים ומדייקים את היכולות באמצעות תרגול מגוון ומאתגר. השנה הראשונה בונה בגוף התלמיד בסיס מחולי שניתן להרחיב ולהעמיק עוד ועוד, והיא מאופיינת בהרבה זיעה והרבה הנאה – לצד היכרות משמעותית עם קבוצה המהווה מרחב עבודה נעים, מאפשר ובטוח.

השיעורים והסדנאות בשנה א:
בלט – מחול קלאסי
טכניקת הבלט היסודית לעולם המחול נלמדת במסלול מראשיתה, תוך התרכזות בנושאי הליבה: נשימה, שימוש בריצפה, מוסיקליות, חיזוק, אורך ושיחרור, חיבור לשלד ויציבה נכונה, עבודת ידיים, קפיצה ונחיתה, עבודה במרחב, ועוד.

מחול עכשווי
המחול העכשווי הוא תחום רחב ועשיר להפליא השואב מכל טכניקות המחול לאורך התקופות ומפתח סל רחב של יכולות. תלמידי המסלול עובדים עם שני מורים שונים, כאשר אחד מהם מלמד טכניקה המתמקדת בעבודת רצפה והשני שם דגש על עבודת רגליים וקפיצות. בכל השיעורים נעבוד על קואורדינציה, שחרור, עבודת מרכז/קצוות, חיזוק, זכרון תנועתי, קצב, מוסיקליות, ועוד

אימפרוביזציה – אילתור
בשיעורי האימפרוביזציה נלמד לאלתר באופן אישי וקבוצתי. באמצעות תרגילים מגוונים נפתח את היכולות הפחות חזקות שלנו, נלמד לעבוד עם "סקורים" – מבנים תנועתיים בעלי חוקיות משתנה, נתרגל שיחה תנועתית בקבוצה ללא מילים, נעבוד על הטיימינג שלנו, נפתיע את עצמנו, ניתן מקום ליצירתיות שלנו, ונפתח את שפת המחול הייחודית שלנו כרקדנים.

קונטקט אימפרוביזציה:
בטכניקת קונטקט אימפרוביזציה אנו לומדים לעבוד עם פרטנר בדואט תנועתי, הנוצר ברגע. הטכניקה כוללת עבודה עם פרטנר תוך יצירת תקשורת מבוססת אמון, הקשבה, ומרחב בטוח משותף. נלמד מהבסיס כיצד ניתן לשלב בריקוד מגע, הישענות והעברות משקל, תוך שימוש בעבודת רצפה, עמידות הפוכים ואלמנטים אקרובטיים קלים.

יוגה
בשיעורי יוגה נתמקד ביצירת פוקוס ונלמד עבודה עם נשימה, חיזוק מרכז, רגליים וידיים, קואורדינציה, גמישות, ועוד.

סדנאות:
תזונה לרקדנים – בסדנה קצרה נכיר את קבוצות המזון השונות ונלמד מה התזונה התומכת והטובה לגוף הרוקד.
אנטומיה ומניעת פציעות – נתוודע למבנה הבסיסי של הגוף והשלד, פציעות נפוצות ותרגילי חיזוק העשויים למנוע אותן.
תולדות המחול – נכיר את ההיסטוריה של המחול המערבי, מחול קלאסי, מודרני, עכשווי, קונספטואלי, תיאטרון מחול, מחול ישראלי, נקודות בזמן ובמקום.
ג'אז מודרני – נכיר את יסודות הטכניקה, נזוז עם הרבה רגש ודרמה ונזיע מלא
קפוארה – נלמד צעדים בסיסיים ונקח השראה מהעולם המשחקי והאקרובטי של הקפוארה
מחול אפריקאי – סדנה מלאת קצב, נלמד צעדים, תנועות וקוארדינציה חדשה, נעבוד הרבה עם האגן וניהנה ממוסיקליות מטריפה.
וידאו דאנס – נכיר את המדיום האמנותי שלח וידאו דאנס ונתנסה ביצירת וידאו דאנס קבוצתי.


מבנה הלימודים:
תלמידי שנה א עובדים לאורך כל השנה במשך שלושה ימים בשבוע, כאשר בכל יום לימודים יש 4 שיעורים. הם עובדים עם 6 מורים קבועים המלמדים מחול עכשווי ומודרני, בלט, אימפרוביזציה, קונטקט ויוגה. כל שיעור מתקיים פעמיים בשבוע – (למעט יוגה שמתרחש פעם בשבוע), מה שמאפשר צלילה לעומק. בנוסף, בכל שבוע מתקיימת גם סדנה בתחום נוסף של העשרה.
הקבוצה מורכבת לרוב מתלמידים בעלי רקע שונה – כולל רקע קודם בתחומי מחול שונים, רקע בספורט, רקע באמנויות במה כגון קרקס, תיאטרון או מוסיקה, וגם אנשים ללא רקע קודם במחול. צוות המורים מתמחה ביצירת שיעור הפונה לבעלי רקע מגוון, ומתמקד בקידום כל תלמיד.ה מהיכן שהם נמצאים ואל תוך עולם המחול.
לכל קבוצה יש רכזת שהיא אשת הקשר, מתקיימות שיחות קבוצתיות ואישיות לאורך השנה.
שנה א מתקיימת בשתי קבוצות בימים שונים: קבוצה גדולה (20-25 תלמידים.ות) שתעבוד בימים א,ג,ה, וקבוצה קטנה (10-15 תלמידים.ות) שתעבוד בימים ב,ג,ה

בואו להכיר: יום פתוח להיכרות עם התכנית יתקיים ביום חמישי 9.5.24 מ- 10:15 עד 14:00 ויכלול שיעור מחול ומפגש עם תלמידים ובוגרים 

משך המסלול : שלוש פעמים בשבוע מ 08:30 – עד 16:15
בנוסף – כל סטודנט ילמד קורס ערב שיותאם עבורו לפי המלצת הצוות המקצועי של ביה"ס

למי זה מיועד: התוכנית מיועדת לאנשים הרוצים להפוך את הריקוד לחלק מרכזי בחייהם. הן למתחילים ללא רקע במחול, למי שרקדו מזמן  והפסיקו והן לבעלי רקע במחול

בוגרי המסלול מספרים

מעונינים לשמוע יותר על המסלול?

מלאו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם